Thursday, March 26, 2009

apa yang kite cari dalam hidup yg singkat ini

ku fikir...apa yg sebenarnya aku cari dalam hidup ini..ku perhatikan manusia-manusia di sekelilingku, ade yang sanggup buat ape saje utk dapat cari wang, ade yg menghabiskan mase mereka dgn kereta2 atau motor2 yg disanyangi, ade yg berusaha study sungguh2 spy masa depan mereka terjamin dgn dpt kerja yg best, ade yg menghabiskan masa dan tenaganya utk org yg dia sayangi...ku lihat macam2 ragam manusia ini, ragam yg tidak selari dengan tujuan Allah ciptakan mereka, itulah yg dapat ku simpulkan. mereka sanggup bersusah payah utk mengejar impian dan cita2 mereka yg pada pandangan ku ia adalah impian dan cita2 yg kecil yg tidak dpt menjamin kehidupan mereka disana nanti., aku...aku ingin mencari redhaNya, aku yakin dengan apa yg aku cari ini, aku yakin hanya Dia lah tujuan hidup ku..wahai manusia marilah bersama2 tuk mencari redhaNya...

No comments: